dinsdag 2 november 2010

Winterblues

Ik denk dat ik last heb van de winterblues. Heb reeds een paar weken last van vermoeidheid en een constant verlangen naar slaap. Volgens mij worden deze symptomen veroorzaakt door een gebrek aan zonlicht. Waarschijnlijk versterkt in mijn geval door het feit dat ik een groot gedeelte van mijn dag doorbreng binnenshuis. Weliswaar achter een verlicht pc scherm :-) maar dat is niet het soort licht dat mijn hersenen zo broodnodig hebben. 


Ik  heb mij dan ook voorgenomen om morgen een lange wandeling te maken. Maar zoals jullie allemaal weten worden goede voornemens zelden tot uitvoering gebracht. Alhoewel, op 26 april 2010 heb ik mij voorgenomen om te stoppen met roken en vanaf diezelfde datum heb ik geen enkele sigaret meer aangeraakt. En daar ben ik best fier op. 


Op diezelfde datum ben ik ook begonnen met het dieet van Weight Watchers en ik ben ondertussen 15 kg vermagerd. 


Ik voel mij nu ook veel fitter dan voor die bewuste datum. Dat heb ik vandaag nog duidelijk ervaren tijdens het wassen van onze wagen. Vroeger was dat voor mij een vermoeiend en vervelend karweitje maar vandaag ging het wassen van de auto snel en al fluitend. 


Ondanks mijn winterblues :-)


Morgen gaan mijn schatje en ik naar de boekenbeurs in Antwerpen!
We houden beiden veel van boeken ondanks moderne varianten zoals daar zijn ipad, e-reader enz. 


Met een goed boek in bed blijft toch een magisch iets voor ons. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten